در سومین همایش بین المللی مدرسه هزاره سوم، مطرح شد

پشتیبانی از مدارس عمومی برای تبدیل نشدن آموزش به کالای لوکس طبقات خاص

پشتیبانی از مدارس عمومی برای تبدیل نشدن آموزش به کالای لوکس طبقات خاص

به گزارش لوازم حیوان خانگی، دستیار اجتماعی رییس جمهور با اعلان اینکه چالش اصلی این است که چگونه می توانیم هوش مصنوعی و فناوری را در خدمت عدالت آموزشی قرار دهیم و به نابرابری های آموزشی دقت کنیم اظهار داشت: باید از دولت ها بخواهیم که از مدارس عمومی حمایت کنند، برای اینکه در غیر این صورت، آموزش به کالایی لوکسی برای طبقات خاص تبدیل خواهند شد.


به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا، سومین همایش بین المللی مدرسه هزاره سوم در امتداد پیشرفت دانش مدیریت در عرصه مدارس و مراکز آموزشی به عنوان ضروری ترین نیازهای نظام آموزشی کشور و با هدف ایجـاد پلی میان نهادهای علمی و فعالان حوزه مدیریت و آموزش و به عنوان فرصتی بی بدیل برای تبادل تجربیات، دانش و نوآوری ها انجام شد.
علی ربیعی، دستیار اجتماعی رییس جمهور، در این همایش اظهار داشت: نخستین موضوع در مدرسه هزاره سوم، بحث گفت وگوهای علمی و تخصصی است که خود این همایش نیز به آن پرداخته است و مطمئنم این همایش و پویش های آن می تواند پاسخ هایی به نیازهای جامعه عرضه نماید.
وی با اشاره به اینکه امروز در دنیای جدید با مسائلی چون خشونت، فقر و نابرابری آموزشی روبه رو هستیم که باید برای آنها راهکار هایی بیابیم اضافه کرد: در ایران، شرایط اقتصادی و شغلی به شدت پیچیده شده است و خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها با مشکلات اشتغال مواجه اند که در برخی از استانها، این آمار به کمتر از ۴ یا ۵ درصد می رسد.
دستیار اجتماعی رییس جمهور با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ما این است که به مسایل اجتماعی و آموزشی دقت کنیم اضافه کرد: در این حوزه، باید به سیاستگذاری های جامعه توجه ویژه داشته باشیم، خصوصاً سیاستگذاری هایی که متناسب با تحولات اجتماعی و تغییرات انسانی در کشور باشد؛ اگر دولت، بازار و جامعه در توازن با هم کار کنند، جامعه می تواند به رشد و توسعه پایدار برسد.
ربیعی با اشاره به اینکه در عرصه آموزش، مدیریت مدرسه نباید فقط در راندمان و رقابت تمرکز کند اظهار داشت: باید عدالت آموزشی را به عنوان سنگ بنای توسعه اجتماعی مد نظر قرار داد. همچنین، باید توجه ویژه ای به مهارت های نرم، همچون تفکر خلاق، کار گروهی و تعاملات اجتماعی در مدارس داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مدارس باید دانش آموزان را برای زیستن در یک جامعه همبسته آماده کنند و تنها به آموزش مهارت های درسی بسنده نکنند اضافه کرد: یکی از چالش های امروز، استفاده از فناوری در آموزش است؛ هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید می توانند فرصت های یادگیری را محدود کرده و به نابرابری های آموزشی دامن بزنند بنابراین، باید مراقب باشیم که تحول دیجیتال و استفاده از فناوری به عدالت آموزشی لطمه نرساند.
عضو هیات مدیره شورای انجمن های علمی کشور، ضمن بیان اهمیت فعالیت نهادهای علمی کشور در توسعه دانش، از فعالیت انجمن مدیریت کسب وکار ایران قدردانی نمود و اضافه کرد: چالش اصلی ما این است که چگونه می توانیم هوش مصنوعی و فناوری را در خدمت عدالت آموزشی قرار دهیم و به نابرابری های آموزشی توجه کنید. همین طور باید از دولت ها بخواهیم که از مدارس عمومی حمایت کنند، برای اینکه در غیر این صورت، این مدارس به کالای لوکسی برای طبقات خاص تبدیل خواهند شد بدین سبب هدف غائی باید ایجاد فرصت های برابر برای همه دانش آموزان باشد.
در ادامه محمدهادی عسگری، رییس انجمن مدیریت کسب وکار ایران، اظهار داشت: جوامع پیشرفته جهان به اهمیت آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم ترین و شاید تنها عامل اولیه توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تکنولوژیکی پی برده اند و سرمایه گذاری های عظیمی را همراه با برنامه ریزی های سالیانه به این بخش اختصاص داده اند اما متاسفانه در کشور ما، با عنایت به نرخ تورم، سرمایه گذاری در این راه هر سال کوچک و کوچک تر می شود.
وی ادامه داد: بی تردید، مدارس جدید خاصیت های مختلفی را بمنظور پیشرفت محیط یادگیری و همین طور مشارکت دانش آموزان ارائه می کنند؛ در حقیقت، مدارس جدید بمنظور پشتیبانی از یادگیری مدرن و موفقیت دانش آموزان، خاصیت های خاصی دارند که می توان آنها را در چند حوزه طبقه بندی کرد.
عسگری در ادامه اظهار داشت: مورد اول، ساختار فیزیکی یا فرم ساختمانی مدارس، که به عبارتی فضای آموزشی، پژوهشی و رفاهی مناسب می باشد که در کنار این، توجه به تکنولوژی های جدید در امر آموزش و پژوهش نیز لازم است.
وی اظهارکرد: ساختار مدیریتی و اداری مبتنی بر تفکر حل مسئله، که در کنار آن باید به کارگیری شیوه های جدید مدیریتی مبتنی بر هوش مصنوعی و مشارکت جامعه و خانواده ها در مدیریت مدارس اشاره نمود در دسته دوم قرار می گیرد.
عسگری بیان کرد: متاسفانه در ساختار نظام آموزشی و پژوهشی، که در آن به کارگیری معلمان توانمند و مسلح به دانش نوین، آموزش مستمر، بهسازی و حفظ و نگهداری این سرمایه های باارزش برمبنای کیفیت، باید مورد توجه قرار گیرد، هنوز با مشکلات جدی روبروست که می تواند موضوع یک کنفرانس ملی در ایران باشد.
وی اظهار داشت: امیدواریم انجمن ایران در این حوزه، خصوصاً در عرصه به کارگیری تکنولوژی های جدید در امر آموزش و پژوهش و استفاده از روش های تدریس مانند هوش مصنوعی اقدامات مؤثری انجام دهد.
رییس انجمن مدیریت کسب وکار ایران اضافه کرد: توجه به بعد فرهنگی و تربیتی مدارس، که شامل فرهنگ سازی، مدیریت روابط انسانی مؤثر و مفید در مدرسه بمنظور ایجاد یک چشم انداز مشترک و همین طور برقراری ارتباط مؤثر و موفق با نسل های زد و آلفا است، یکی از اشکالات بزرگ کشور ما به شمار می آید.
وی توضیح داد: خاصیت های برنامه های مدارس، که شامل برنامه های هنری و تفریحی و همین طور آموزش های مجازی و... می شود، در این برنامه ها باید کارکنان، دانش آموزان و جامعه در پروسه تصمیم گیری های مدرسه بمنظور ایجاد مشارکت فعال درگیر شوند. خاصیت های مدارس جدید، خصوصاً در برخورد با تغییرات عوامل محیطی، انعطاف پذیری بیشتر و تاب آوری بالاتری دارند که توانایی آنان را برای ادامه مسیر و ماموریت خود افزایش خواهد داد.
عسگری بیان کرد: الزامات محیطی دانش آموزان، توانمندی هایی را در عرصه های مختلف تربیت می کند و بدین منظور، امروز شاهد برگزاری سومین همایش بین المللی مدرسه و ارتقاء سطح دانش مدیران، خصوصاً مدیران مدارس کشورمان، با ارائه آخرین دستاوردهای مدیریتی مراکز آموزشی توسط اساتید داخلی و خارجی هستیم.
او در آخر اظهار داشت: این همایش همین طور به آشنایی با شیوه های مدیریت مدارس در کشورهای توسعه یافته بمنظور توسعه و بهبود شرایط آموزشی کشور می پردازد و امیدواریم این تلاش علمی تأثیر زیادی در پیشرفت سطح دانش مدیریت مدارس داشته باشد.
محمدرضا انبیائی، دبیرکل انجمن مدیریت کسب وکار ایران و دبیر شورای سیاستگذاری همایش نیز در ادامه این رویداد اظهار داشت: تلاش علمی فراوانی برای افزایش اثربخشی در سطح جامعه آموزشی ایران بمنظور ارائه اطلاعات جدید در پروسه برگزاری همایش انجام شده است.
وی ادامه داد: ما معتقدیم که اگر زیست بوم مدیریت در کشور با زیست بوم آموزش نزدیکی بیشتری داشته باشد، خروجی ها برای کشور بسیار مفید خواهد بود و سبب تحول خواهد شد.
انبیائی ضمن تشکر از سازمان ها و نهادهای همکار در این رویداد مهم علمی، عنوان کرد: حدود ۲۰ کارگاه تخصصی که از فردا شروع می شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ پروسه برگزاری این برنامه ها پیچیده است و امیدواریم که تا پایان همایش، برنامه ها به بهترین شکل اجرا شوند.
محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر علمی همایش، اظهار داشت: همایش در سه محور اصلی برگزار می شود؛ محور اول مدیریت مدرسه خواهد بود؛ مدیریت مدرسه به مفهوم شناخت، برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای تمامی امور است که در امتداد ارتقاء محیط آموزشی قرار دارد که در این محور، مهارت های نرم، تفکر خلاق و تعامل های اجتماعی که در محیط مدرسه وجود دارد، مورد توجه قرار می گیرد.
وی بیان کرد: توسعه روش های یادگیری، همچون مواردی که در این بخش بررسی خواهد شد، استفاده از فناوری و نوآوری در پروسه یادگیری است که در گذشته تنها به برخی موضوعات مانند هنر و فناوری محدود بود، اما حال به تمامی حوزه ها گسترش یافته است.
امانی طهرانی ضمن اشاره به سومین محور همایش اظهار داشت: فناوری و هوش مصنوعی؛ موج جدید فناوری با حضور بلاک چین و هوش مصنوعی در آموزش، تحولی شگرف بوجود آورده است؛ این فناوری ها نحوه یادگیری فردی و شخصی سازی آموزش را تغییر داده اند و در این همایش به بحث های فلسفی و اخلاقی پیرامون این موضوعات پرداخته خواهد شد.
طهرانی بیان کرد: هدف از این همایش ایجاد فضای گفت و گو و تبادل نظر میان همه افرادی است که در این فضا حضور دارند؛ در هر یک از سه محور این همایش، حضور افراد برجسته این حوزه ها برای به اشتراک گذاری تجربیات و نظرات ارزشمندشان خیلی مهم است که در این همایش به تکریم جایگاه این عزیزان و تشویق آنان برای ارائه نظرات خود می پردازیم.
وی اظهار داشت: باید دقت کنیم که آموزش در کشور ما چه شرایطی دارد و آموزش در دنیا به کجا می رود؛ نا مسائلی در عرصه آموزش و پرورش مواجه ایم که باید در کنار توجه به بهداشت و دیگر مسائل، به حل آنها پرداخته شود.
دکتر علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در آیین اختتامیه این رویداد مهم علمی با تشریح جزییات زنجیره تامین یکپارچه آموزشی، گزارشی از کارهای کمیسیون آموزش مجلس به شرکت کنندگان در همایش ارائه کرد و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی را دارای عزم جدی جهت کمک به توسعه آموزش در کشور دانست.
مهندس علی زرافشان، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس شورای سیاستگذاری همایش نیز در آیین اختتامیه این رویداد، ضمن جمع بندی اهداف و برنامه های طراحی شده در این همایش، اظهار امیدواری کرد که این رویداد مهم علمی در محورهای مختلف به توسعه آموزش در کشور منجر شود و هر سال پرشکوه تر از سال قبل باشد.




منبع:

1403/12/04
16:40:08
5.0 / 5
11
تگهای خبر: آموزش , حمایت , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

ارائه اطلاعات و آموزش در مورد نگهداری حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است