علت حجم زیاد برفک در یخچال فروزان

علت حجم زیاد برفک در یخچال فروزان

برفک زدن یخچال فروان، می تواند از جمله مشکلات آزار دهنده ای باشد که بر کارایی دستگاه و کیفیت مواد غذایی شما نیز تاثیر منفی بگذارد.


برفک زدن یخچال فروان، می تواند از جمله مشکلات آزار دهنده ای باشد که بر کارایی دستگاه و کیفیت مواد غذایی شما نیز تاثیر منفی بگذارد. حال اگر یخ زدگی و برفک های ایجاد شده، حجم زیادی داشته باشند، قطعا باید برای عیب یابی و تعمیر یخچال فروزان اقدام نمود.

در حالی که یخچال ‌های بدون برفک تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده ‌اند، اما مدل ‌های معمولی هم چنان در معرض تجمع برفک هستند. به همین دلیل کاربرانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، همواره به دنبال علت حجم زیاد برفک در یخچال فروزان بوده و تلاش دارند تا با تشخیص و شناسایی عامل اصلی این ایراد، مشکل یخ زدگی یخچال فریزر خود را برطرف کنند.

در صورتی که شما هم یکی از مصرف کنندگان یخچال فریزر فروزان هستید و متوجه برفک زیادی در این وسیله شده اید، بهتر است این مطلب را دنبال کنید تا پس از آشنایی با عوامل مرتبط با این خرابی، اقدامات لازم را برای تعمیرات یخچال فروزان انجام دهید.

بررسی مشکلات مربوط به درب یخچال فروزان

یکی از عوامل حائز اهمیت برای برفک زیاد در یخچال فروزان، مشکلات مرتبط با درب این دستگاه هستند. لازم است تمامی موارد گفته شده، یک به یک بررسی شده و برای رفع آن ها اقدام شود:

بسته نشدن کامل درب یخچال فروزان

در صورتی که درب یخچال فروزان به طور کامل بسته نشود، هوای گرم و مرطوب محیط وارد آن شده و با سرد شدن در داخل، به بخار و سپس برفک تبدیل می ‌شود.

خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر فروزان

لاستیک دور درب یخچال فریزر فروزان باید به طور کامل اطراف درب را بپوشاند و از نفوذ هوا به داخل جلوگیری کند. اگر لاستیک فرسوده، پاره یا نامناسب باشد، می‌ تواند باعث برفک زدن شود. از تکنسین یخچال فروزان بخواهید تا لاستیک درب دستگاه را تعویض کند.

قرار دادن اشیا در مسیر بسته شدن درب یخچال فروزان

هر گونه از اشیا مانند انواع ظروف و یا مواد غذایی مختلف می ‌توانند مانع از بسته شدن کامل درب یخچال فروزان شده و به نفوذ هوا به داخل منجر شوند. توجه داشته باشید که کابین دستگاه، نباید بیش از ظرفیت تعریف شده آن پر شود. این امر موجب سرد نشدن یخچال فریزر نیز خواهد شد.

باز و بسته شدن مکرر درب یخچال فروزان

یکی از شایع‌ ترین دلایل برفک زیاد یخچال فروزان، باز و بسته شدن مکرر درب آن است. هر بار که درب باز می ‌شود، هوای گرم و مرطوب محیط وارد فضای داخلی شده و با سرد شدن، به بخار و سپس برفک تبدیل می گردد. از باز و بسته شدن بی ‌مورد درب این یخچال فریزر خودداری کنید. بهتر است درب را تا انتها باز نکنید و سعی کنید در سریع ‌ترین زمان ممکن آن را ببندید. از قرار دادن یخچال فریزر در مکان ‌های پر رفت و آمد اجتناب شود.

آشنایی با ایرادات ناشی از سیستم سرمایش یخچال فروزان

پس از بررسی عوامل مرتبط با درب، بهتر است برای عیب یابی بخش هایی که با سیستم سرمایش یخچال فروزان مرتب هستند، اقدام نمایید:

خرابی ترموستات یخچال فروزان

ترموستات وظیفه تنظیم دمای داخل یخچال فریزر فروزان را بر عهده دارد. با خرابی و معیوب شدن ترموستات، ممکن است دمای داخل این یخچال فریزر بیش از حد پایین آمده و باعث برفک زدن شود. حتما عیب یابی ترموستات را انجام دهید. در صورت مشاهده هر گونه خرابی در آن، حتما با تعمیرکار متخصص یخچال فروزان تماس گرفته و بخواهید تا ترموستات جدیدی را نصب کند.

بیش تر در سایت جامعه ایرانی بخوانید.

خراب شدن فن اواپراتور یخچال فروزان

فن اواپراتور وظیفه دارد هوای گرم و مرطوب را از روی کویل ‌های اواپراتور خارج کند. معیوب شدن این فن، موجب می شود تا رطوبت در داخل یخچال فروزان محبوس شده و به برفک تبدیل ‌شود. تعمیر و یا تعویض فن اواپراتور نیاز به دانش فنی دارد. توصیه می کنیم در این زمینه با تکنسین یخچال فریزر فروزان تماس بگیرید.

بروز مشکل در سیستم دیفراست یخچال فریزر فروزان

وظیفه سیستم دیفراست ذوب کردن برف و یخ تشکیل شده بر روی کویل ‌های اواپراتور است. با بروز هر گونه ایراد و خرابی در این سیستم، برف انباشته شده روی کویل‌ ها منجر به برفک زدن بیش تر یخچال فروزان می ‌شوند. باید سیستم دیفراست توسط تکنسین متخصص یخچال فریزر فروزان بررسی و عیب یابی شود تا در صورت نیاز قطعات معیوب تعویض شوند.

ایجاد مشکل در برق رسانی به یخچال فریزر فروزان

در برخی موارد، مشکلات الکتریکی مانند نوسانات برق یا افت ولتاژ می ‌توانند باعث اختلال در عملکرد سیستم دیفراست و در نتیجه افزایش برفک در یخچال فریزر فروزان شوند. بهتر است حتما برای تامین برق و برق رسانی به این دستگاه، حتما از محافظ برق مناسب استفاده شود.

راهنمای استفاده حرفه ای از یخچال فروزان

یخچال فریزر فروزان، هم چون دیگر لوازم برقی خانگی، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. علاوه بر این که پیش از نصب و راه اندازی این وسیله، باید راهنمای فارسی استفاده از یخچال فروزان را به خوبی مطالعه کنید، لازم است حتما پس از شروع کار با این وسیله، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

تنظیم دمای مناسب برای یخچال فریزر فروزان

تنظیم دمای بسیار پایین برای یخچال فریزر فروزان می ‌تواند باعث افزایش سرعت تشکیل برفک شود. دمای این یخچال فریزر را بین 2 تا 4 درجه سانتی‌ گراد و دمای فریزر را بین 18- تا 20- درجه سانتی‌ گراد تنظیم نمایید.

رطوبت بالای محل نصب یخچال فروزان

در صورتی که در محیطی با رطوبت بالا زندگی می‌ کنید، احتمال برفک زدن یخچال فروزان شما بیش تر خواهد بود. از دستگاه‌ های رطوبت ‌گیر برای کاهش رطوبت محل قرار گیری این یخچال فریزر استفاده کنید. هم چنین یخچال فریزر خود را در دور ترین نقطه از منابع رطوبت مانند حمام یا اجاق گاز قرار دهید.

قرار دادن غذای گرم در یخچال فروزان

قرار دادن غذای گرم در یخچال، بخار آب زیادی را در فضای داخلی آزاد می‌ کند که به مرور زمان به برفک تبدیل می ‌شود. از این رو باید قبل از قرار دادن غذا در یخچال، اجازه دهید تا کاملا خنک شود. همین طور از ظروف درب‌ دار برای نگهداری غذا در یخچال فروزان استفاده نمایید.

چنان چه با انجام و رعایت اقدامات گفته شده، مشکل حجم زیاد برفک یخچال فروزان برطرف نشد، حتما با تعمیرکار متخصص یخچال فریزر فروزان تماس بگیرید.

1403/04/11
14:59:02
5.0 / 5
257
تگهای خبر: رپورتاژ , آب , زندگی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است