رئیس كمیسیون حمل و نقل شورای شهر عنوان كرد

شهرداری تهران برای توسعه تاکسی برقی عجله نکند

شهرداری تهران برای توسعه تاکسی برقی عجله نکند

لوازم حیوان خانگی: رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از شهرداری خواست که عجله در توسعه استفاده از خودرو تاکسی برقی در تهران نداشته باشند.


به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از ایسنا، تشکری هاشمی بامداد امروز در تذکر قبل از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تجمع روز گذشته رانندگان تاکسی برقی روبه روی ساختمان شورای شهر اظهار داشت: اصل حرکت به سمت برقی سازی خودرو ها اتفاق خوبی است و طبیعتاً کشورها باید به این سمت حرکت کنند؛ اما در کشور ما این حرکت باید تدریجی باشد. چونکه فضای خودروی برقی به سبب نوآوری جدیدش پیچیدگی خاصی دارد و باید با آن آشنا شویم و دیدید که در واگذاری نخستین سری تاکسی های برقی به رانندگان در تهران با چالش های مختلفی روبه رو شدیم.
وی با اعلان اینکه تاکید می کنم که وقتی یک فناوری و دانش جدید ظهور می کند نباید با سرعت به آن سمت برویم؛ بلکه باید با آهنگی مناسب و بعد از شناختن مشکلات به سمت آن گام برداریم، اظهار داشت: دوستان ما در شهرداری تهران تلاش کردند که ۱۷۵ تاکسی برقی را به رانندگان تحویل دهند؛ اما رانندگان می گویند که برمبنای قول ها و وعده هایی که شهردار تهران آنرا در صحن علنی مطرح کرده قرار بوده ۵۰ درصد قیمت ماشین از محل ماده ۱۲ به عنوان کمک بلاعوض از طرف دولت به رانندگان داده شود یعنی قول داده بودند قسمتی از قیمت یک میلیاردی خودروی برقی توسط دولت پرداخت گردد که هنوز اجرای این مصوبه بلاتکلیف است؛ چونکه وزارت نفت می گوید به ازای جی پی اس و کارکرد تاکسی های برقی به آنها یارانه پرداخت می کند یعنی مقرر است پول رانندگان تاکسی در طول سالهای زیاد و به تدریج پرداخت گردد.
وی با اعلان اینکه خبری منتشر گردید که شورای شهر اصفهان مصوبه ای داشته که بر طبق آن ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای توسعه ناوگان حمل و نقل برقی پرداخت می کند که البته این مسئله جای ابهام است، اظهار داشت: حالا رانندگان تاکسی می گویند که چرا شورا و شهرداری تهران این کمک بلاعوض را انجام نمی دهد که باید در این خصوص تصمیم گیری شود.
عضو شورای شهر تهران با اعلان اینکه رانندگان تاکسی در تجمع روز گذشته عنوان کردند که با کمک سازمان تاکسیرانی موضوع دریافت هزینه پارکینگ بابت هزینه اسقاط حل شده است، اظهار داشت: همین طور دستگاه شارژ کند خودرو ها از طرف شرکت خودروساز جهت استفاده خانگی تحویل داده شده است.
وی با اشاره به عدم تناسب قیمت خودرو های برقی با درآمد رانندگان اظهار داشت: رانندگان تاکسی برقی باید ماهانه ۲۰ میلیون تومان اقساط پرداخت کنند ولی این در حالیست که درآمد آنها پاسخگو نیست.
تشکری هاشمی با اعلان اینکه قرار بود بر طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بوده که ۲۴ دستگاه شارژ نصب شود که هم اکنون حدود هشت دستگاه شارژ سریع نصب شده و وزارت نیرو باید در این خصوص کمک نماید، اظهار داشت: هزینه اسقاط تاکسی ها نیز قبلا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بوده اما الان صحبت از ۱۳۰ میلیون تومان می شود و این در حالیست که رانندگان تاکسی افراد کم درآمد هستند و لازم است که وزارت صمت در مورد هزینه اسقاط خودرو ها تعیین تکلیفی انجام دهد.
وی با تکیه بر این که برخی موضوعات نشان دهنده عجله برای سرعت بخشیدن به توسعه خودروی برقی در تهران است، اظهار داشت: باید به تدریج این اتفاق بیفتد تا رانندگان را وارد مشکلاتی نکنیم که خودمان هنوز برای آن چاره ای نداریم.



1403/07/03
12:35:41
5.0 / 5
166
تگهای خبر: آهنگ , دستگاه , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است