سلاجقه تأكید كرد؛

ضرورت اطلاع رسانی درست و به هنگام برای جلب اعتماد عمومی

ضرورت اطلاع رسانی درست و به هنگام برای جلب اعتماد عمومی

لوازم حیوان خانگی: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت اطلاع رسانی درست، شفاف و به هنگام از خدمات دولت برای جلب اعتماد عمومی، همراه کردن مردم با اهداف و سیاست های کلان کشور و ارتقای سرمایه اجتماعی تاکید کرد.


به گزارش لوازم حیوان خانگی به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در هجدهمین سمپوزیوم روابط عمومی ایران که در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اطلاعات و ارتباطات در دوران معاصر را از با اهمیت ترین معیارهای توسعه و پیشرفت جوامع عنوان و گفت: نفوذ و تأثیرگذاری ارتباطات و رسانه ها تا جایی است که به باور خیلی از صاحبنظران، اولویت ذهنی و رفتاری انسان ها را تعیین کرده و در اغنای افکار عمومی جامعه و جهت دهی به دیدگاه ها و نگرش های مردم بسیار مؤثر است. وی ادامه داد: احساس مثبت و مطلوب مردم نسبت به خدمات رسانی دولت، قضاوت ها و برداشت ها نسبت به عملکرد دستگاه های اجرائی را به سمت مثبت و منصفانه پیش می برد و با پرکردن خلاء های ارتباطی، فضای تخریب، سیاه نمایی و شایعه پراکنی مقابل نظام اسلامی و دولت را نیز تنگ تر می کند. سلاجقه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به ضرورت جهاد تبیین، اظهارداشت: بدون تردید مسئله «تبیین» که به عنوان یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از جوانان و دانشجویان مطرح گردیده است، یکی از توقعات به حق از دستگاه های مختلف تبلیغاتی و رسانه ای کشور برای روشنگری و زدودن ابهامات و شبهات در جامعه است که با شدت و ضعف در حال انجام می باشد، اما آنچنان که باید و شاید محقق نشده است. رییس سازمان حفاظت محیط زیست، اشاره کرد: در دهه های گذشته یکی از با اهمیت ترین عرصه های شبهه افکنی و سیاه نمایی دشمنان در ارتباط با خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف بوده است، نقشه ای که هدف اصلی آن القای ترس، ناامیدی و یأس در بین مردم و حتی مسؤولان است و مسلماً فائق آمدن بر این توطئه شیطانی جهت نیل به اهداف متعالی نظام اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گفته ی ایشان، ضعف در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از خدمات گسترده و پیشرفت های شایان توجهی که در عرصه های مختلف به دست آمده است، در این شرایط که کشورمان تحت شدیدترین هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان قرار گرفته، می تواند بسیار مخرب و خطرناک باشد.

سلاجقه اشاره کرد: روابط عمومی ها که با اهمیت ترین و اصلی ترین وظیفه و نقش را در اطلاع رسانی درست، شفاف و به هنگام از خدمات دولت برعهده دارند، باید برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های دشمنان و تلاش گسترده آنها برای ضربه زدن به اعتماد عمومی مردم که با اهمیت ترین سرمایه نظام اسلامی است، با همه توان به میدان آمده و برای روشنگری و رفع اتهامات و شبهات مجاهدت کنند.

معاون رییس جمهوری اشاره کرد: بدون تردید با تبیین درست خدمات و اقدامات باارزش دولت برای مردم و رفع خلاءهای ارتباطی میان مردم و مسؤولان توسط روابط عمومی ها، مردم نسبت به خدمتگذاری دولت و عملکرد دستگاه های اجرائی احساس مثبت و مطلوب تری داشته و با قضاوت ها و برداشت های درست از این مسأله حساس و حیاتی، فضای تخریب، سیاه نمایی و شایعه پراکنی مقابل نظام اسلامی و دولت نیز تنگ تر خواهد شد.

وی با اعلان اینکه مساله مهم دیگر در کلام مقام معظم رهبری، اشاره ایشان به اهمیت فضای مجازی و لزوم بهره برداری درست از این فضا در جهاد تبیین است، اظهار داشت: بدین جهت روابط عمومی ها برای توفیق در میدان عمل به ماموریت های انقلابی خود، باید خودرا مجهز به ابزار علم و عقلانیت و معرفت کرده و مبانی فکری و استدلالی خودرا با دستیابی به مبانی معارف ناب انقلابی و اسلامی ارتقا ببخشند و برای بهبود و تعالی سواد رسانه ای مخاطبان خود نیز برنامه ریزی و تلاش جدی داشته باشند تا تعامل دوسویه مدنظر را فراهم بیاورند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکید رییس جمهوری در همایش جهاد تبیین در خصوص لزوم تهیه پیوست اطلاع رسانی برای تصمیم های دولت، اشاره کرد: یک طرح و پروژه شامل عمرانی و خدماتی که برای دستگاه های اجرائی تعریف می شود، برای اثرگذاری هرچه بهتر در جامعه و فراهم آوردن مشروعیت و مقبولیت در عرصه افکار عمومی و همین طور اطلاع رسانی به مردم در ارتباط با خدمات دستگاه های اجرائی، با هر ابعادی که باشد نیازمند یک پروسه اطلاع رسانی برای مخاطبان خود است.

وی ادامه داد: پیوست اطلاع رسانی می تواند مجموعه ای از اقدامات رسانه ای، تبلیغی، انتشاراتی و پژوهشی باشد که باید با برنامه ریزی آگاهانه و سنجیده و تدوین شرح عملیات مناسب، برای تمامی طرح ها و پروژه ها تعریف شده و برای معرفی ابعاد و زوایای مختلف آنها، با بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت های رسانه ای و هنری به مرحله اجرا برسد. سلاجقه در ادامه متذکر شد: روابط عمومی های دستگاه های اجرائی سالهای متمادی است که از دو ضعف عمده در بدنه و ساختار خود رنج می برند؛ اول این که برخی سازمان ها و دستگاه های اجرائی از وجود نیروهای متخصص، آموزش دیده و باانگیزه در زمینه روابط عمومی بی بهره اند. دوم این که منابع مالی و اعتبارات اختصاص یافته به روابط عمومی ها شامل اعتبارات ملی و استانی بسیار اندک و حداقلی است.


منبع:

1401/09/24
13:25:23
5.0 / 5
527
تگهای خبر: آموزش , تبلیغات , حفاظت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
petpart لوازم حیوان لوازم حیوانات خانگی

تگهای لوازم حیوان خانگی پت پارت

PetPart لوازم حیوان خانگی

لوازم حیوانات خانگی

petpart.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم حیوان خانگی محفوظ است